Ideeën voor
coaches en therapeuten

Gratis aanbod
  • Kennismakingsgesprek
  • E-book
  • Video(‘s)
Laagdrempelig aanbod
  • Betaalde videoserie
  • Betaald E-book
  • Workshop met een lage prijs
Traject mogelijkheden Live
  • 1 op 1 sessie
  • Workshop
  • Groepssessie
  • (Werk)boek
Traject mogelijkheden online
  • 1 op 1 sessie via beeldbellen (Zoom, Skype, Whatsapp, of anders)
  • Webinar
  • Groep- vergadersessie
  • E-book
  • Whatsappgroep
  • Online community
  • E-mailcontact
  • Online leeromgeving
Binnen de sessies
  • Iets creëren (schilderen, tekenen, knutselen)
  • Vragenlijsten
  • Formatten
  • Plannen
Buitenom de sessies

Thuisopdrachten zoals dagboek schrijven, dromen opschrijven, iets maken, etc.

Checklist prijs bepalen
  • Hoeveel uren steek jij in het aanbod? Doe dit keer je uurtarief.
  • Jouw uurtarief bepaal je aan de hand van jouw ervaring en de kosten die je maakt zoals de huur van je praktijk, de inventaris, de websitekosten, etc.
  • Wat zijn de materiaalkosten die je in jouw aanbod hebt verwerkt? Denk bijvoorbeeld aan werkboeken die je hebt geprint.
  • Wat vragen jouw concurrenten voor ongeveer hetzelfde aanbod?
  • Pas psychologische prijzen (€ 99,97) toe of rond het bedrag af (€ 100,-). Doe wat bij jou past.
Hoe kom ik aan klanten?
  • Je visitekaartje of flyer
    • aan iemand geven
    • iemand anders jouw visitekaartje af laten geven
    • achterlaten op een plek waar jouw ideale klant vaak komt
  • Via jouw website
  • Vindbaar zijn via Google
  • Door verhalen te delen op Social Media of in de krant
  • Een poster ophangen op een plek waar jouw favoriete klant vaak komt
  • Adverteren op facebook
  • E-mail marketing
    • aan e-mailadressen die jij zelf hebt verzameld
    • aan verzamelde e-mailadressen van iemand anders
  • Mond op mond reclame via tevreden klanten

Denk hierbij goed aan privacy en vermeld dit altijd volgens de wet- en regelgeving op je website.

Social media kanalen
  • Facebook: diverse doelgroepen, dus voor iedereen.
  • Instagram: in verhaalvorm en beeldvorm delen.
  • Linkedin: een zakelijk platform voor ondernemers. Geschikt om te netwerken.
  • Youtube: gemakkelijk videos delen.
  • Pinterest: vormgeving en ontwerp inspiratie delen.
  • Twitter: voor merken die bij het nieuws en actualiteiten betrokken zijn
  • Tiktok: voor het jonge publiek in de vorm van vermakelijke filmpjes delen.
Social media posts
  • Persoonlijk:
    • Iets delen over je privé sfeer. Verleden en/of heden.
    • Jouw uitgesproken persoonlijke kenmerken.
  • Zakelijk:
    • Je deelt iets over de successen en/of drempels van je praktijk.
    • Het ondernemerschap.
  • Kennis en inzichten:
    • Delen wat je hebt geleerd of welke inzichten je hebt verkregen.
    • Filosofisch.
    • Een creatieve uitbarsting.
  • Inspiratie: Iets heeft jouw geïnspireerd en dit wil je graag delen met je volgers.
    • Een mooi boek wat je hebt gelezen.
    • Een film wat je raakte.
    • Muziek wat je iets bracht.
  • Aanbod en diensten: Jouw volgers informeren over jouw aanbod en jouw werkwijze.
    • Een nieuw gratis of laagdrempelig product.
    • Een nieuw aanbod zoals traject.
  • Onderscheidende factor:
    • Waarom moet een potentiële klant iets van jou kopen?
    • Welke resultaten garandeer jij?
    • Waarin ben jij anders? Waarin onderscheid jij jou van andere coaches en therapeuten?